2013. április 24., szerda

Párizstól Londonig

Csaba beszámolója

Az év elején arra gondoltunk, hogy jó lenne kihasználni a tavaszi vakációt arra, hogy elrepüljünk valahova. A mi repülőterünkről induló járatok közül a választásunk Párizsra esett. A fő célok tehát azok voltak, hogy repüljünk (mivel Csabi még nem ült repülőn), nagyvárost látogassunk és még az is, hogy utazzunk egyet a TGV-vel. Ezután kezdtük elbonyolítani a dolgokat. Mert minek menni a szupervonattal pl. Lyonig és vissza, mikor lehetne egy olyan városig utazni, ahonnan van repülőjárat Vásárhelyre. Ekkor nézegettük Münchent, de odáig nem megy ez a gyorsvonat, aztán Brüsszelt, mert indított ide járatot a RyanAir, de nem volt jegy az esedékes dátumokra, míg végül Londonra esett a választás, hisz így még a csatorna alatt is vonatozhatunk.
 Nosza neki is fogtunk lefoglalni a repülőjegyeket (pár hét múlva), amiért egy kicsit ráfizettünk, de a vonatjegyeket a legjobb áron vettük, ami azt jelentette, hogy nem voltak flexibilisek , de csak 40£-ba  kerültek fejenként.
A szállásokat úgy kerestük, hogy minél közelebb essenek a pályaudvarokhoz (Gare du Nord illetve St. Pancras). Így találtuk a Vintage Hostelt Párizsban, reggelivel 4 éjszaka 3 személynek 394€  (elég lerobbant, nincs szappan,  és a reggeli is vékony), illetve a Howard Winchester szállót Londonban: 90£  három személynek  egy  éjszakára (szép, tiszta, szappan, sampon,TV , minden o.k.)
Este érkeztünk Beauvaisba, a kis röptér kijáratától jobbra van a buszjegy árusító, 16€  a jegy Párizsba a Port Maillotig. Innen két metróval elértük a szállást.
Orsay
Első nap : Orsay múzeum, a Louvre udvara a piramissal, Saint Chapelle, Palais de Justice kívülről (mert ezeket láttuk már), Notre Dame, ahol felmentünk a csúcsáig 7Euróért. A fiataloknak ingyenes 25 éves korig ha EUs tagállambol van. Séta a Bastille térig, visszafele a Pompidou központig, aminek a tövében találtunk egy nagyon jó és olcsó gyorsétkezdét a Flunch-ot. (melegen ajánlom). Folytatás az Operáig, majd holtfáradtan vissza a szállásra.

La Défense
Második nap : a La Défense negyed, a Diadalív, amit szintén megmásztunk potom 9,5 Euróért (fiataloknakingyen), a Champs Élysées egeszen a Concorde térig, innen metróval a másik Flunchig ami a Clichy megállónál van, majd a Place Pigalle fele a szállásunkra vonszoltuk magunkat. Este látogatás az Eiffel toronynál a középső szintig , a jegyeket itthonról vettük.
Harmadik nap :Luxembourg park,  Szent Mihály út(ján suhant nesztelen), Ile de la Cité mégegyszer, bámészkodás.
Kimaradt a Montparnasse torony és az Invalidusok dómja (betegség miatt). Délutánra hagytuk a közeli látnivalókat: a Montmartre-ot és a Sacré Coeurt, mert tudtuk, hogy másnap korán kell induljunk.

Negyedik nap: Indulás Londonba az Eurostarral. A Gare du Nord-on olyan vámvizsgálat van, mint a repülőtereken. Aztán anélkül, hogy bármi zötykölődést éreznénk 2 és fél óra alatt Londonba érkeztünk, helyenként 300 km/h es sebességgel, mindössze 20 perc alatt áthaladva a La Manche csatorna alatt.
Londonban, az állomástól 10 percre volt a szállás, letettük a fölösleges csomagokat és irány a város.

London Eye
 British Museum, Piccadily Circus, Trafalgar tér, Buckingham palota, Westminster apátság (itt megpihentünk volna de 18£-t kértek a belépőért), Big Ben, Parlament, majd a London Eye (a jegyet itthonról vettük hármunknak 54£-ért) ami nagyon megérte, volt előtte egy kis 4D s film is.

Folytatás a Temze partján a Globe szinházig, majd  egészen a Tower Bridge- ig. Itt átmentünk a tulsó partra a Towerhez, majd irány a St. Paul katedrális.

A képen a City az új, jellegzetes kuglófszerű épülettel.

Modern negyed a Tower bridge lábánál

Végre ebédeltünk valami portugál(?) étkezdében (chicken curry with rice, tea, cola), kb 18£, aztán még hátravolt vagy 3 km a szállásig.
 Ötödik nap:Indulás korán reggel a vonathoz ami kivitt a Lutonban lévő reptérre. A vonatjegyet  Luton reptérig érdemes venni, másképp még buszjegyet is kellene váltani.  Az ára 39£ volt harmunknak.Két és fél óra múlva Vásárhelyen voltunk ( ami valójában az időzónák miatt 4 és fél órának felelt meg).