2012. október 12., péntek

Visszaút W6 2485  csütörtök
Indulási hely:Budapest - Terminál 2B (BUD) 11:15
Érkezési hely:Marosvásárhely (TGM) 13:15

Transzfer Marosvásárhelyen a Balint Trans kisbuszával (őket ajánlja a Wizzair is), Budapesten a 200E busszal.

Hogy zajlik mindez a gyakorlatban:

Odaút

Balint Trans honlapja szerint a kisbusz 11.30-kor indul Marosvásárhely főteréről, a Tarom iroda elől. Rendes emberek vagyunk, odamegyünk öt perccel korábban. Az okos emberek, akik felhívták a honlapon szereplő telefonszámot, húsz perccel később érkeznek, nekik 11.45-t mondtak. Kisbusz érkezik 12.05-kor. Sofőr kedves, udvarias, 12.30-kor a repülőtéren vagyunk.

Kézipoggyász ellenőrzésekor kiteszik a keretet (ld. Kézipoggyász , illetve Kézipoggyászdíj a Wizz Air járatain bejegyzéseimet),  a méretesebb táskákat a feladott poggyászhoz küldik. Biztonsági ellenőrzésnél az utasok 40-50%-val vétetik le   a cipőjét, írtam már, hogy ne közlekedj lyukas zokniban.
Budapestről a Wizzair járat fél óra késéssel, 13.45-kor érkezik, addig az utazóközönség már sorban áll a kapunál. Sokan vagyunk, mindenki szeretne jó helyen ülni.
13.55-kor elkezdjük a beszállást, a gép 14.15-kor levegőben van. Laikus vagyok, de szerintem a 45 perc repülési idő egyharmada felszállás, egyharmada ereszkedés.
A repülésből én arra emlékszem, hogy ilyen tiszta időben még nem repültem,  alattunk szinte sehol sem volt felhő. Útitársnőm azt emlegeti, hogy mögötte végig bőgött egy gyerek.
Budapesten 14.10-kor már az útlevél- ellenőrzés felé haladunk. IDŐUTAZÁS :)

A 200E busz a  terminál előtt áll meg, jegyeket a sofőrtől is lehet venni, 15 órára be lehet érni a metró Kőbánya- Kispesti megállójába.

Budapest

Marosvásárhely- Budapest  bejegyzésemben megtalálod a hivatalos tudnivalókat.
Utazástervező használata bejegyzésemben tanulhatsz a BKV, illetve a MÁV utazástervezőjéről.

Ami ez alkalommal nagyon jó volt:

• Hajókáztunk a Dunán.  A BKV hajójáratával.  BKV- bérleteseknek ingyenes,  másoknak 400 Ft, vagyis egy vonaljegy ára.

BKV hajó menetrendje  itt:  http://www.bkv.hu/hu/hajo_menetrend, munkanaponként jár csak, írja a honlapon is.

• Végre megnéztük a Láthatatlan Kiállítást http://www.lathatatlan.hu/  “A Láthatatlan Kiállítás Budapest egy különleges interaktív utazás egy láthatatlan világba, ahol teljes sötétségben próbálhatsz meg eligazodni csupán a tapintás, a hangok és az illatok nyomán.”

Visszaút

A 200E busz menetrendje   alapján 9.46-kor indultunk a Kőbánya- Kispesti megállóból, és 23 percet utaztunk. Legalábbis az utazástervező  ezt állította.
A 2B terminálon 10.40-kor írták ki az indulási kaput (13B). Vigyázz, a Wizzair járatai általában a B kapuktól, tehát bal oldalról indulnak, és messze vannak a terminál központi részétől. Kapunál sorakozó. Várakozás a kapunál, várakozás a repülőtéri buszban. Rohanás a repülőgép bejáratához. A buszban a bejárat mellé helyezkedtem , utána a repülőgép hátsó bejáratához igyekeztem, így megint sikerült ablak mellé ülni. Sokan vagyunk, alig van üres hely. Nap ragyogóan süt, minden zökkenőmentes, repülni jóóóóó.
Marosvásárhelyi repülőtér előtt, mint mindig, vár a kisbusz. 14.10-kor a központban vagyunk.

Költségek

Repülőjegy idejében megvásárolva 100 RON alatt volt oda- vissza. Indulás előtti napokban vásárolva ugyanez 300-400 RON lett volna.
Transzfer Marosvásárhelyen 7 RON.
Transzfer Budapesten 400 Ft
24 órás BKV bérlet 1550 Ft (a szerdai belvárosi közlekedés, hajókázás, és a csütörtök reggeli repülőtéri buszozás ára)
Láthatatlan Kiállítás felnőttnek 1450 Ft, diák/ nyugdíjas 1200 Ft
Enni otthon is szoktunk, azt nem számoljuk :)

Ui- Most nézem a WizzAir árait- 150-200 RON alatt  most nincs Marosvásárhely- Budapest- Marosvásárhely repülőjegy, a téli periódusra a  csütörtöki járatot is kivették.